Totaal aantal pageviews

woensdag 13 oktober 2010

Domheid ten top

Domheid ten top


Vandaag lag ik lekker onderuit op de bank te kijken naar het altijd grappige nieuwsuur van Powned. Na dat er wat dingen voorbij kwamen waar ik niet echt warm of koud van werd maar die ik wel grappig vond, ging het over de actie op de dam tegen bont. Ik moet in al mijn eerlijkheid bekennen dat ik mij in mijn leven amper bezig heb gehouden met dierenleed. Ik draag geen bont omdat ik het ordinair vind. Ik heb echter nog steeds dromen over Russische vrouwen enkel gekleed in een bontjas. Dat even daar gelaten viel mij iets op. Nadat ik vorige week al geschokt was over de reactie van één van onze medelanders die gefilmd werd en daarop even de cameraman te lijf ging, omdat hij absoluut niet gefilmd wilden worden kwam er vandaag een nieuwe idioot in beeld. Het deed mij serieus pijn en het raakte mij diep dat er zulke mensen in Nederland rond lopen.

Als eerst wil ik even beginnen met de idioot van vorige week. Hij zat al in een auto het enige wat hij had hoeven doen was gas geven en weg rijden en niemand had ooit geweten wie er in de aftandse Mercedes zat. De jongen koos er echter voor om uit te stappen en de cameraman te bedreigen daarmee kwam hij natuurlijk volop in beeld. Dit lijkt mij nogal logisch omdat hij recht op de camera afliep. Normaal gesproken als ik iets niet wil dan ontwijk ik dat gene. Ik wil niet graag voorbeelden gebruiken. Ik ga dit hierbij toch doen. Ik heb namelijk in mijn directe omgeving een jongen die een schurft hekel heeft aan camera’s. Wij nemen hem daarom ook nooit op de foto omdat wij weten dat hij dit niet leuk vindt. Als er een groepsfoto wordt gemaakt zorgt hij dan ook dat niet vooraan staat. De jongen die in Eindhoven aan het chillen was in zijn auto, heeft blijkbaar ook last hiervan. Hij wil liever niet gefilmd worden. Ik respecteer dat en zal hem dan ook niet filmen. Ik had het dan ook begrepen als hij zijn auto had gestart en weg gereden was. Hij koos ervoor om zijn auto uit te stappen. Op het moment dat je de auto verlaat en er staat iemand te filmen is de kans nogal groot dat je dan ook gefilmd word. Het deed mij een beetje denken aan een verhaal waarbij iemand niet wilde bellen maar wel aan iedereen zijn telefoonnummer gaf. Hij reageerde dan heel verontwaardigd als iemand hem belde. De reactie van de jongen gaat helemaal allemaal perken te buiten. Hij vond dat die kanker camera weg moest. Ik denk dat het niet de camera is die kanker heeft maar dat de kanker doorgeslagen was naar zijn hersencellen. Ik keek met plaats vervangende schaamte naar het optreden van de jongeman. Hij had volgens mij echt niet door hoe belachelijk hij bezig was. Ik denk dat hij überhaupt niet door had hoe dom hij was. Ik vroeg mij de dag erna af zou die jongen het nou stoer gevonden hebben. Zou hij nu trots met een jointje op zijn lippen dezelfde dag verteld hebben hoe stoer hij wel niet was. Hij liep zomaar de auto uit en zei tegen een cameraman dat hij hem niet moest filmen. Uiteraard viel het heldhaftige optreden van Rutger ook op. Op enkele meters afstand riep hij een paar keer ‘he blijf alsjeblieft van de camera af’. Ja, die camera’s zijn niet goedkoop stel je voor dat hij stuk gaat. Die lelijke Mercedes was minder waard. Ik denk dat je het de jongen niet eens kwalijk kan nemen. Bassie van Bassie & Adriaan had gezegd:”Die jongen is peterolie dom adriaantje.” Waarop Adriaan had geantwoord:”Ja Bassie, dat is hij.”

De jongen van vandaag (13/10/2010) was ook al een mooi voorbeeld van iq visstick. Dit keer in Amsterdam op de dam de actie tegen bont. Je loopt op de dam en een journalist stelt je de vraag of het bont op je jas echt is. Je antwoord netjes met Nee, het is niet echt. Waarop de journalist zegt:”gelukkig maar.” Ieder normaal denkend mens zou dan lachend door lopen of eventueel een grapje terug maken. Deze jongeman met de intelligentie van een garnaal voelde zich aangevallen door de woordjes ‘gelukkig maar’. Hij gaf als antwoord terug:”probeer je mij nu te bedreigen.” Eerst hoopte ik dat dit zijn slecht geplaatst grapje terug was. Helaas, niks bleek minder waar. De jongen was bloed serieus en voelde zich geïntimideerd door de woorden ‘gelukkig maar’. Het liefst had ik het pauperig nep bont van de jongen direct van zijn jas getrokken en zijn mond in gepropt om het daarna via zijn anus er weer uit te trekken. Gelukkig verlaag ik mij nooit tot zulke agressieve en nutteloze praktijken. Ik begrijp echter wederom de reactie van de jongen niet. Hij dacht dat de journalist bedoelde met ‘gelukkig maar’ dat als het echt bont was geweest hij werd dood geknuppeld door 20.000 anti bont mensen en verkracht werd door een zeehondje of een grote witte ijsbeer. Het enige wat ik dacht tijdens de gelukkig maar niet al te lang durende woordenwisseling ‘wat ben jij een ongelooflijk domme sukkel’. Ik kreeg tranen in mijn ogen bij het bedenken dat er zulke mensen vrij rond lopen in ons land. Het feit dat hij inderdaad rond liep en niet op school zat of aan het werk was zegt eigenlijk al genoeg. Ik schrok eigenlijk ook van dit beeld. Ik moet voortaan mijn woord keuze ook gaan aanpassen. Stel je voor ik sta bij de tramhalte en ik vraag deze jongeman of de tram al geweest is. Hij antwoord met:”Nee, nog niet.” Wat moet ik dan terug zeggen? Als ik zeg:”gelukkig maar.” Bestaat er dus een kans dat ik per direct een retourtje AMC krijg. De jongen denkt dan dat ik zeg ‘gelukkig maar’ omdat nu alle tram bestuurders hem in elkaar kunnen slaan. Ik weet niet wat voor rare hersenspinsels de jongeman er op na houdt. Ik denk dat als ik zo kijk er een groot aantal, dat nu in Amsterdam rond loopt rijp zijn voor een TBS kliniek.

Gelukkig was er onze acteur. Hij maakte de dag weer goed bijna huilend vertelde hij met beugel en al dat hij zijn jas aan zijn moeder ging geven. Hij mocht hem niet zomaar weg geven aan zijn werkgever. Ik ben blij dat ik Pownews kijk. Er gaat een wereld vol domme mensen voor mij open. Eigenlijk is dit pas goede komedie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten