Totaal aantal pageviews

zondag 31 oktober 2010

Ode aan Feyenoord en Super Mario

Ode aan Feyenoord en (super) Mario Been


Zelfs als Ajaxcied en met een familie vol echte Amsterdammers en dus Ajaxfanaten deed het mij oprecht pijn om te zien hoe hard Feyenoord onderuit ging bij PSV. Het ging mij niet alleen om Feyenoord maar ook om die arme Mario. Ik heb vanaf hij NEC trainde op de één of andere manier een zwak gekregen voor de
moeilijk uit zijn woorden komende trainer. Ik heb met tranen in mijn ogen zitten kijken. Mijn tranen waren overigens bedoeld voor de Feyenoord spits. Hij deed zo zijn best en ik had hem toch wel een doelpuntje gegund. Zijn naam is niet uit te spreken danwel op te schrijven. Ik geloof dat hij Castaignos heet.

Castaignos, een in Schiedam geboren Feyenoorder. Hij is blank maar oogt als een gangsterneger. En heeft hij nou rood haar? Zijn voornaam is Luc deze vind ik niet passen bij zijn uiterlijk dan wel bij zijn achternaam. Het valt mij op dat momenteel alle Feyenoord talenten van Negroïde afkomst zijn. Dit is een waarschuwing voor alle clubs in Nederland. Op het moment dat Ajax veel negers liet debuteren in het eerste team werden ze geloof ik Europees en wereldkampioen. Dit was seizoen ’94-’95. Hiermee wil ik mijn hoop en steun aan Mario, Luc en de rest van Feyenoord uiten.

Eigenlijk gun ik Super Mario een andere club dan Feyenoord. Het ligt namelijk niet aan Mario Been, zoals het ook niet aan Gert-Jan Verbeek lag. Persoonlijk denk ik dat er een vloek rust over Feyenoord. Ik heb wel eens gehoord over Surinaamse heksen. Ik ben heel erg bang dat er ooit een Surinaamse jongen de laan uitgestuurd is bij Feyenoord en dat hij via zwarte magie een vloek heeft laten uitspreken over de club Feyenoord. Is dat mogelijk? Mocht het mogelijk zijn, lijkt het mij een mooie verklaring voor de wanprestaties van Feyenoord.

Genietend van mijn koolzuurhoudende zwarte bessensap (ik mag van mijn toekomstige vrouw het geen cassis noemen want dat is vies) kijk ik elke zondagavond naar voetbal. In tegenstelling tot de mensen die claimen van voetbal te houden, sla ik geen Feyenoorders in elkaar en houd ik van goed voetbal en niet van goede vechtpartijen na de wedstrijden. Ik vind het daarom ook van groot belang dat Feyenoord er snel weer bovenop komt. Dat het snel weer is een top drie is waar in wij Ajax op nummer één hebben, Feyenoord op nummer twee en NAC op nummer drie. Dat is tenminste zoals voetbal ooit bedoeld is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten